آیت الله ضیاءالدین نجفی

متولی حوزه علمیه نبی اکرم

آیت الله ضیاءالدین نجفی

متولی حوزه علمیه نبی اکرم

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

بازگشت عارفانه حضرت آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی ازمکه مکرمه ومدینه منوره را گرامی می داریم.

وبه مناسبت عیدبزرگ ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) ونیز پرده برداری ازگنبد و گل دسته های ساخت جدیدمسجدنبی اکرم

مراسم باشکوهی درصحن مسجدنبی اکرم باحضورنمازگزاران، خواهران وبرادران برگزارگردید در این مراسم آیت الله نجفی تهرانی درموردغدیر سخنرانی وسپس پرده برداری ازگنبد مطهرمسجد و مداحی وجشن عیدولایت درشب غدیرخم درصحن مسجد برگزارگردید در این مراسم بالغ بربیش از600 نفر نمازگزاران و جوانان بسیج خواهران وبرادران شرکت داشتندباصلوات برای سلامتی وتبرک به محضرمبارک حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) ومقام معظم رهبری (مدظله) ومراجع عظام تقلید وعاشقان امامت و ولایت مراسم به پایان رسید.

  • ۲۱ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۵
  • ضیاءالدین نجفی

آیت‌الله خوشوقت

 

ازنگاه آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی

ساده زیست و بدون تکلّف بود

آیت الله ضیاءالدین نجفی تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران هم در گفتگو با خبرگزاری حوزه در تهران با اشاره به نقش تربیتی مرحوم آیت الله خوشوقت در تربیت نفوس مستعد ابراز داشت: کرسی درس اخلاق ایشان در سطح تهران شناخته شده بود و جوانان و افراد مومن همواره از حضور معنوی ایشان استفاده می کردند.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با بیان اینکه درس اخلاق ایشان در سطح تهران از رونق و شهرت بالایی برخوردار بود افزود: از بسیاری از مدارس بزرگ علمیه تهران همچون مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی و دیگر حوزه ها و حتی بسیاری از طلاب که در قم مشغول به تحصیل بودند جهت استفاده از درس اخلاق ایشان به تهران می‌‌آمدند.

 آیت الله ضیاءالدین نجفی با اشاره به اینکه ایشان همواره حامی ولایت، نظام و انقلاب بودند افزود: مرحوم آیت الله خوشوقت(ره) خود همواره در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی گام برداشت و در این میان جوانان را به حمایت از انقلاب و خط ولایت و رهبری سفارش می کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: سیر و سلوک و سیره عملی ایشان از همان دوران جوانی بر پایه تقوا، دوری از مادیات و زخارف دنیوی و زندگی ساده و بدون تکلّف استوار بود.

*تاکید بر اخلاق مداری

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با تاکید بر توجه جدی ایشان به مباحث اخلاقی افزود: این استاد بزرگ حتی در ارائه دروس فقهی و یا بیان احکام اسلامی مطالب را بر محوریت اخلاق اسلامی بیان می نمودند، بدین ترتیب که با تکیه بر مباحث اخلاقی مطالب فقهی را نیز برای افراد تبیین می کردند.

وی در خصوص مردم داری مرحوم آیت الله خوشوقت گفت: ایشان با افراد بسیار لطیف و برادرانه برخورد می کردند و هرگاه افرادی جهت پرسش و سوال خدمتشان می رسیدند با سعه صدر و تبسمی بر لب جواب می گفتند و غالباً سوالات را خیلی مختصر و مفیدپاسخ می دادند.

 آیت الله ضیاءالدین نجفی در پایان افزود: ایشان همواره افراد را به خداشناسی و توحید سفارش می کردند و توسل به اهل بیت(ع) جهت رفع مشکلات ظاهری و باطنی را بسیار موثر می دانستند و به مولا امیرالمومنین(ع) و امام حسین(ع) ارادت خاصی داشتند.

انتهای پیام/18/313


 

  • ۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۴:۳۸
  • ضیاءالدین نجفی